Jak legalnie promować klinikę?
Stale rozwijający się rynek usług medycznych i powstawanie coraz to nowszych klinik medycyny estetycznej powodują, że można mówić o konkurencji tego rodzaju firm i ich rywalizacji o względy pacjentów. Osoba szukająca właśnie kliniki medycyny estetycznej wraz z najlepszą dla posiadanego defektu kosmetycznego lub problemu zdrowotnego metodą leczenia stoi przed wyborem spośród olbrzymiej ilości firm świadczących takowe usługi. Jak zatem sprawić, aby zainteresować użytkownika Internetu właśnie naszą kliniką? Zadanie jest co najmniej trudne ze względu na przepisy prawa, jednak nie niemożliwe do zrealizowania. Reklamą kliniki medycyny estetycznej w ramach prowadzenia legalnych działań mogą się dla Ciebie zająć doświadczeni specjaliści z agencji interaktywnej Argonium.
Reklama kliniki a przepisy prawa
Uchwała Naczelnej Rady Lekarskiej mówi wprost o zakazie promowania usług medycznych, do których zalicza się działalność klinik medycyny estetycznej. Firmy prowadzące swą działalność o takim właśnie profilu nie mogą zatem w żaden sposób zachęcać do skorzystania ze swoich usług, reklamować poszczególnych metod leczenia ani podsuwać wniosku o braku działań niepożądanych. To nie jest jednak tak, że klinice medycyny estetycznej nie wolno istnieć w Internecie w ogóle. Jak najbardziej ma prawo prowadzić swoją własną stronę internetową, funkcjonować w mediach społecznościowych czy na innych witrynach. Zakazana jest sama w sobie reklama, nie informowanie o usługach. Ważny zatem jest rodzaj tekstów i sposób przekazu treści, których profesjonalnym tworzeniem zajmują się utalentowani copywriterzy z agencji interaktywnej Argonium. Atrakcyjnie wizualna strona www zawierająca wartościowe merytorycznie i poprawne językowo treści stanowi swego rodzaju formę skutecznego promowania firmy, tuż obok marketingu szeptanego.
Rola marketingu szeptanego
O ile klinikom nie wolno reklamować swoich własnych usług, o tyle pacjenci mają prawo dzielić się swoimi opiniami w Internecie. Marketing szeptany w promocji kliniki skutecznie wpływa na jej wizerunek, o ile dana firma posiada pozytywne komentarze. Dlatego też warto dbać o obsługę pacjenta na jak najwyższym poziomie, aby mógł on podzielić się z innymi użytkownikami Internetu wyłącznie pozytywnymi opiniami. Niestety tak pięknie w praktyce to nie wygląda, że każdy pacjent po wizycie w naszej klinice umieszcza w Internecie jej ocenę. W większości przypadków internauci chętniej wyrażają swoje niezadowolenie, niż dzielą się pozytywnymi wrażeniami. Z tej racji warto dbać o kontakt z pacjentem w ramach marketingu szeptanego, oczywiście pamiętając o przepisach polskiego prawa i zasadach etyki.
Kontakt z pacjentem
Pacjenci z pewnością docenią kontakt ze strony danej kliniki medycyny estetycznej w ramach udzielenia odpowiedzi na zapytania czy podziękowań za opinie. Oczywiście wszystkie wypowiedzi muszą mieć charakter informacyjny i nie sugerować reklamy usług. Jeśli mamy mało opinii i chcemy uzyskać ich więcej, możemy podjąć różne działania z zakresu marketingu szeptanego. Kolejnym wartym rozważenia rozwiązaniem jest kontaktowanie się z pacjentami przed umówioną wizytą w celu przypomnienia im o niej lub w ramach podziękowania za skorzystanie z naszych usług. Żadna z wypowiedzi nie może jednak nosić znamion komercyjnych. Odbiorcy na pewno docenią profesjonalizm i podejście do pacjenta ze strony danej kliniki medycyny estetycznej.
Komentarze